6. húsvéti vasárnap

 2010.05.08. 23:34

Jézus nagyon egyszerű, könnyen érthető módon határozza meg az Ő szeretetének viszonzását követői számára:

„Aki szeret engem, megtartja tanításomat…”. Ebből értjük meg, hogy nem elég úgy szeretni Jézust, ahogyan mi akarjuk, ahogy nekünk elég, tanításának megtartása azt jelenti, hogy szeressük helyesen magunkat és egymást.

Kérdezzük meg magunktól:

1.     Milyen gyakran hivatkozom vallási életem elhanyagolása terén időhiányra, elfoglaltságokra?

2.     A héten elsőpéntek volt. Egy gyónás mindössze néhány perc, így a szentmise alatt is. Elvégeztem-e a gyónásomat?

3.     Megvallom-e Jézust, kiállok-e magyarságom mellett ott is, ahol ez kellemetlennek tűnik?

Mivel bántottam meg Istent az elmúlt héten?

 

Az Egyház így tárta ki kapuját minden nép előtt, azért az apostoli zsinat úgy dönt, hogy nem kötelezi a megtért pogányokat a régi, ószövetségi teher hordozására.

A Jelenések könyvének tanítása, hogy Az Egyház földi élete tele van megpróbáltatásokkal, de az üdvösség minden fáradozásért kárpótol.

 

Megyeri Márk: Kétségek

 

Ha semmit nem várhatnék Tőled,

csak viselnem kéne Téged,

s csak élő lennél, s nem maga az Élet,

vajon akkor is szeretnélek?

 

Ha szorítana a szó, kimondani: Tiéd

E hang, e kar, e lépés, ez ösztön,

S jönnének, tájak, színek Tőled idegen földön,

Megőrizném akkor is megőrző Igéd?

 

Ha görnyesztene a bűn még édesen

s még görnyedésemet is ragacsossá tenné

s Te józanítón szenvedélyemben

ott rejtőznél, hogy kicsalj engem

fellelném-e legjobb magam

súlyos törvényedben?


 

süti beállítások módosítása