Évközi 20. vasárnap

 2014.08.16. 23:25

min. bor 096.jpg

Jézus egy pogány asszony hitét és bizalmát állítja elénk példának a mai evangéliumban. Ezt hallva sokszor szégyenkezve gondolunk arra, hogy a jóindulatú nem hívők hányszor köröznek le életpéldájukkal bennünket, tudatos szeretetre törekvő hívőket? Kérdezzük meg magunktól:

1. A nyári napokban észreveszem-e a nemes tettekre való lehetőségeket és eszek szerint próbálom-e szervezni teendőimet?

2. Nem lazítottam-e lelki életemben, mit tudok még ebből behozni a hátra lévő napokban?

3. Új ismeretségeimben igaz és leleményes tanúság-tevőnek bizonyulok-e?

Mivel bántottam meg Istent az elmúlt héten?

Urunk, Jézus, az utolsó nyári élmények, lehetőségek állnak előttünk, szeretnénk még nagyon értékesen, erőt adó módon eltölteni a hátra lévő időt. Szeretnénk Urunk Benned gyarapodni. Rendezni a gondolatainkat, tartóssá tenni a fontos élményeket, a hibákat, kilengéseket pedig úgy magunk mögött hagyni, hogy még az emlékezetünkben se térjenek vissza. Erősíts meg bennünket kérünk Urunk, ezen a szentmisén, hogy minél felelősebben álljunk hozzá az idő múlásához, tartsuk szem előtt, hogy napjainkat a Te szeretetedért és üdvösségünk munkálásáért kaptuk. Álljon mellettünk a Te irgalmad és gondviselésed minden élményben és minden eseményben. Amen.

Ady: Ki látott engem? (részletek)

Volt nálamnál már haragosabb Élet?

S haragudtam-e, vagy csak hitem tévedt?

 

Pótolnak-e életet élet-morzsák?

Érdemlem-e szánásnak csúnya sorsát?

 

Szabad-e engem hidegen megértni?

Szabad közönnyel előlem kitérni?

 

Gerjedt lelkemnek ki látta valóját?

Ki lát, szivem, sebes és örök jóság?

süti beállítások módosítása